פורסם ב צילום ופלסף

שבתאי קלמנוביץ, המרגל שהכרתי

שבתאי קלמנוביץ11.3.93 שבתאי קלמנוביץ יוצא מהכלא לאחר שריצה חמש שנים בכלא, על ריגול לברית המועצות, שבתאי שוחרר מוקדם עקב בעיות בריאות, מיותר לציין שלא היו שום בעיות בריאות ולראיה שהוא חי עד אתמול בבריאות מצוינת עד שכדור רובה השיג אותו. הכירותי עם שבתאי היתה 10 שנים קודם עת עבדתי במלון שרתון כפקידת קבלה {כן בנעורי} ושבתאי גר מול המלון והרבה להסתובב בלובי כבביתו, שם פגש אנשים הרבה לארח,  תמיד היה חייכן, החמיא לנו הבנות ונתן טיפים מאד נדיבים אז חיבבנו אותו. ברבות הימים נעשיתי צלמת  והוא נכנס לכלא. ביום השחרור שלו חכינו הרבה צלמים ליד שערי בית הכלא {כלא השרון כמדומני} דיברנו עם הנהג שבא לאסוף אותו לעצור ליד השער באמתלא כלשהיא, כדי שנוכל להספיק לצלם ושלא יחלוף במהרה על פנינו. הנהג אכן עצר ויצא שניה מהאוטו כל הצלמים צילמו דרך השמשה אני לא הצלחתי להתקרב לחלון הרכב אז הלכתי מהצד השני פתחתי את הדלת נכנסתי לאוטו וצילמתי מבפנים, שבתאי היה משועשע מהתעוזה שלי, בתמונה רואים אותו פונה אליי משועשע וצלם {מאיר פרטוש} מביט בתדהמה מבחוץ. אתמול שמעתי שהוא נרצח אללה ירחמו אצלי הוא זכור כאיש החייכן שנותן טיפים נדיבים.

מאת:

צלמת עיתונות משנת 1988 צילמתי עבור עיתונים ומגזינים מובילים בארץ ובמסגרת עבודתי בסוכנות "ישראל סאן" גם לעיתונות חוץ משנת 1994 משמשת כצלמת עיתון גלובס, מתמחה בצילום פורטרטים וצילום עיתונות תיעודי. מרצה בנושא צילום עיתונות ועל "הסיפור מאחורי התמונה"

7 תגובות בנושא “שבתאי קלמנוביץ, המרגל שהכרתי

  1. את באמת משהוא מיוחד
    אין פלא שהגעת רחוק
    ועוד צופי לך…
    אוהבת אותך!
    אני

    אהבתי

  2. גם את קלמנוביץ הכרת? יש משהו במדינה הזו שאת אינך מכירה? והיית גם פקידת קבלה? תגידי בת כמה את? אולי את כבר בת 100 ואת לא מספרת לנו? ודבר נוסף את חושבת שיש לי זמן לקרוא את כל הכתבות הנפלאות שלך? אני צריכה לעבוד מדי פעם.
    אוהבת אותך רונית

    אהבתי

כתיבת תגובה